Reparatie vragen

Hoe lang moet ik mijn telefoon missen voor een reparatie?

We repareren telefoons meestal terwijl u wacht. Uiteraard kunt u het toestel ook langsbrengen en later weer bij ons ophalen.

Is een tablet net zo snel klaar als een telefoon?

Nee, voor de reparatie van een iPad of ander tablet hebben we meestal wat meer tijd nodig.  Dit komt doordat we bij de reparatie het glas moeten verwijderen. Voordat het glas weer kan worden geplakt moet de metalen case worden ontdaan van alle oude lijmresten, dit neemt langere tijd in beslag. Bovendien willen we ook zeker zijn dat de lijm goed pakt op het scherm voordat we hem meegeven.

Kan ik zonder een afspraak langskomen? 

Ja, je kunt ook zonder afspraak bij ons binnenlopen.

Oh nee, mijn iphone is in het water gevallen.

Mijn iPhone is in het water gevallen, moet ik 'm nu in rijst leggen? Nee, het in rijst leggen van een telefoon heeft weinig zin, zet het toestel onmiddelijk uit, niet opladen, niet testen. Breng het toestel zo snel mogelijk naar de buurtnerds. Wij maken het toestel open en reinigen het ultrasoon. Daarna wordt het toestel gedroogd en getest.

Krijg ik garantie op de reparatie?

Ja, er wordt standaard 3 maanden garantie afgegeven op de uitgevoerde reparatie en het vervangen onderdeel. Enige uitzondering hierop zijn toestellen die met waterschade worden binnengebracht.

Mijn toestel wordt erg warm, wat moet ik doen?

Het is normaal dat je toestel warm wordt als ie oplaad. De combinatie van opladen en gebruik van GPS kan zelfs resulteren in een heet aanvoelend toestel. Dat zijn echter de enige  momenten dat een toestel warm mag aanvoelen. Is je toestel in het dagelijkse gebruik warm, dan is dat niet zoals het hoort. Het wijst op een mogelijke kortsluiting van de connector of erger op het moederbord. In dat geval zet je toestel uit. Laadt je toestel niet meer op en maak een afspraak voor controle van het toestel bij de buurtnerds.

Zijn er onderzoekskosten?

Onderzoekskosten worden pas in rekening gebracht als we het de reparatie kunnen uitvoeren conform de prijzen die op onze website staan maar u van de reparatie af wilt zien. Vooraf worden altijd duidelijk afspraken gemaakt als er sprake is van onderzoekskosten. Datzelfde geldt voor prijsindicaties, die worden vooraf altijd met de klant besproken.

Kan ik mijn reparatiekosten bij de verzekering declareren?

Inboedelverzekeringen vergoeden de kosten van de reparatie van je apparaat vaak. Check bij de verzekering vooraf of zij de kosten vergoeden. Mogelijk wordt er gevraagd naar een offerte van de te verwachten kosten. Deze kun je gratis bij ons aanvragen. Zijn de te verwachten reparatiekosten dermate hoog dat deze hoger uitvallen dan de waarde van het toestel, dan wordt er een onderzoeksrapport opgesteld voor de verzekering. Het opstellen van een onderzoeksrapport word wel in rekening gebracht maar dit kan ook bij de verzekering worden gedeclareerd.

Als de verzekering akkoord gaat met de reparatie, dan kunnen de reparatiekosten rechtstreeks bij de verzekering gedeclareerd worden. De verzekering dient hiertoe vooraf een bevestiging te sturen.

Reparatie voorwaarde