Retourneren

Retourneren

Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren:

  1. U heeft zich vergist of u bent niet tevreden (afkoelingsperiode)
  2. Er is een defect of verkeerd product geleverd
  3. De levering is tijdens transport beschadigd


Hieronder kunt u lezen hoe u in dergelijke situaties uw product of bestelling kunt retourneren.

Tevredenheidsgarantie

We willen dat u tevreden bent met uw aankopen bij Buurtnerds. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over een product.
U kunt het product dan binnen 14 dagen retour sturen aan Buurtnerds. Het product dient compleet en in indien mogelijk oorspronkelijke en deugdelijke verpakking te zitten. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant. De duur van de afkoelingsperiode is 14 dagen en geldt uitsluitend voor consumenten.

Herroeppingsrecht

U kunt artikelen retourneren binnen de afkoelperiode als u de koop binnen 14 dagen heeft ontbonden en daarna het artikel binnen 14 dagen heeft geretourneerd. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.

Voor producten die beschadigd of incompleet zijn, wordt waardevermindering in rekening gebracht.

Een aantal producten komen mogelijk niet in aanmerking voor herroepingsrecht:

  • Geregistreerde Software
  • Gebruikte verbruiksartikelen.
  • Artikelen die speciaal voor u gemaakt zijn.

Hoe vraag ik een retour aan?

U kunt dit aangeven door onder het "mijn bestellingen" menu een retour aan te vragen en het retour formulier in te vullen.
Download het retourformulier door hier te klikken.

Vergeet niet de pakbon of de (kopie) factuur mee te sturen in de verpakking.

U kunt het product retourneren via postnl kijk voor de tarieven op:

Postnl Tarieven

Defect

Heeft u een defect product?
In onderstaand overzicht kunt u zien of de fabrikant van uw product een eigen service afhandeling heeft. Is dat het geval dan verzoeken wij u contact op te nemen met de betreffende fabrikant voor verdere afhandeling. Veelal brengt dit een snellere garantie afhandeling met zich mee.
Wanneer uw product geen eigen service fabrieksafhandeling heeft, dan zien wij u graag met volledig ingevuld formulier bij onze servicebalie.

Klik hier voor een invulformulier.

Welke fabrikanten hebben een eigen service afhandeling?

TIP: Uiteraard bestaat er ook de mogelijk om uw product per post bij ons aan te bieden.

Acer (pc, notebooks, lcd en pda)
Bij problemen of defecten dient u te allen tijde contact op te nemen met Acer (Let op: Acer hanteert geen DOA regeling). Acer hanteert een ophaalservice. Het telefoonnummer van Acer is: 0900-2020767 (10ct/min).

Een defect notebook kunt u via de Acer website Aanmelden.
U kunt hier de Status reparatie opvragen
En, u kunt hier Pixel policy van Acer raadplegen

Asus (notebooks, pda, EEe series en lcd)
Bij problemen of defecten binnen 14 dagen na factuurdatum dient u contact op te nemen met Buurtnerds. Buiten de 14 dagen dient u contact op te nemen met Asus. Asus hanteert in de meeste gevallen een ophaalservice. Het telefoonnummer van Asus is: 0591-570290. Aanmelden van een defect kan ook via de website.

Brother
Bij problemen of defecten dient u contact op te nemen met Brother. Het telefoonnummer van Brother is: Faxen, all-in-ones (DCP & MFC), en alle inktjet apparaten: 020-5451230 voor (kleuren) laserprinters is dit: 020-5451240.

Canon
Bij problemen of defecten binnen 14 dagen na factuurdatum dient u contact op te nemen met Buurtnerds. Buiten de 14 dagen dient u te contact op te nemen met Canon. Het telefoonnummer van Canon is: 0164-244222.

LG (monitoren)
Bij problemen of defecten binnen 14 dagen na factuurdatum dient u contact op te nemen met Buurtnerds. Buiten de 14 dagen dient u contact op te nemen met LG. LG hanteert een ophaalservice. Het telefoonnummer van LG is 0900-5435454 (optie4)

Logitech
Bij problemen of defecten dient u contact op te nemen met Buurtnerds.

MSI (notebooks)
Bij problemen of defecten binnen 14 dagen na factuurdatum dient u contact op te nemen met Buurtnerds. Buiten de 14 dagen dient u contact op te nemen met MSI. MSI hanteert in de meeste gevallen een ophaalservice. Het telefoonnummer van MSI is: 040-2676677 of mail naar: notebook-info@msi.eu

Samsung (lcd, notebooks en printers)
Bij problemen of defecten binnen 14 dagen na factuurdatum dient u contact op te nemen met Buurtnerds. Buiten de 14 dagen dient u contact op te nemen met Samsung. Samsung hanteert in de meeste gevallen een ophaalservice. Het telefoonnummer van Samsung is: 0900-2020088 (10ct/min).

Toshiba (notebooks)
Bij problemen of defecten binnen 14 dagen na factuurdatum dient u contact op te nemen met Buurtnerds. Buiten de 14 dagen dient u contact op te nemen met Toshiba. Toshiba heeft een ophaalservice. Het telefoonnummer is: 0900-10001000

WD
Bij problemen of defecten kunt u contact contact opnemen met WD:

Klik hier om te controleren of uw product nog in garantie zit: Garantie controle
Advance replacement (directe omruil): Klik hier voor Aanmelden reparatie
Standard replacement: Klik hier voor Aanmelden reparatie
Klik hier voor reparatie status: Reparatie status

McAfee
Bij problemen met de McAfee Virusscanner kunt u contact contact opnemen met McAfee:
Tel.: 020 5040586 of Chat of email

Terugbetaling/tegoedbon
Bij retour zal het product gecontroleerd worden en bij akkoord zal er binnen 2 weken het verschuldigde geldbedrag aan de bij ons bekende rekeningnummer overgemaakt worden.
Er is ook een mogelijkheid om een tegoedbon te krijgen bij ons. Dit gaat meestal in overleg.

GARANTIE

Wat betekent garantie?

Garantie betekent dat u van de leverancier van een product mag verwachten dat deze gedurende de overeengekomen garantietermijn garant staat voor de kwaliteit en het juist functioneren van het geleverde product.

Na ontvangst van het product zal dit in de regel voor u worden vervangen of gerepareerd zodra het opgegeven defect door onze Technische Dienst is vastgesteld.

Het testen van garantiegevallen is binnen het kader van onze klantenservice kosteloos. We vragen echter uw begrip voor het feit dat wij voor niet-garantiegevallen de kosten voor het testen en eventuele retournering aan u doorberekenen.

Bij defecten na het verstrijken van de garantieperiode ondersteunt Buurtnerds u desgewenst ook. Afwijkende garantiebepalingen van fabrikanten geven wij aan u door, zonder deze echter te kunnen garanderen.

Om de afhandeling van garantieclaims te versoepelen verzoeken wij u, vóór toezending van het defecte product, onze aanwijzingen met betrekking tot retournering door te lezen. Zo helpt u wellicht onnodige kosten te voorkomen en is een snelle afhandeling mogelijk.

Het vervallen van de garantie

Houdt u er rekening mee dat bij mechanische beschadigingen zoals breuk, scheuren, putten, deuken, krassen etc., welke na aankoop zijn ontstaan, uw recht op garantie vervalt. Let u daarom ook op onze aanwijzingen omtrent het onderwerp 'retournering' om beschadiging tijdens het transport te vermijden.

Voorbeelden waarbij de garantie vervalt:

  • Beschadigde onderdelen van harddisks en andere massa-opslag producten:
    Te lange of te dikke schroeven beschadigen bij het monteren de printplaat van harddisks. Afgezien van het feit dat bij zulke beschadigingen de garantie vervalt, kan het kortsluiting veroorzaken en ook schade aanrichten aan andere componenten in uw PC. Ook in dat geval vervalt elke aanspraak op garantie.
  • Mechanische beschadigingen van producten:
    Deuken of verbogen hoeken, in het bijzonder bij harddisks en andere massa-opslagproducten, wijzen op een niet juist gebruik van het product. Mechanisch beschadigde moederborden, processors, geheugenmodules, controllerkaarten etc. worden nimmer omgeruild. Garantie is in dergelijke gevallen uitgesloten.
  • Defecte componenten door een verkeerde energievoorziening:
    Rook- en kortsluitingssporen op componenten (moederbord, harddisk, geheugen etc.) duiden erop dat deze verkeerd aangesloten zijn. Ook in dit geval vervalt de garantie.
  • Beschadigde of verwijderde zegels:
    Op het product aangebrachte zegels, barcodes, waarschuwingen of andere stickers die verbroken of verwijderd zijn, leiden tot het vervallen van de garantie.

In ieder geval geldt: Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.

Fabrieksgarantie

Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die u meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie wordt geleverd. In het bijzonder bij hoogwaardige producten is dit steeds vaker het geval. Monitoren, printers en digitale camera´s zijn voorbeelden van producten waarvan steeds meer fabrikanten direct aan de eindgebruiker service verlenen. De voorwaarden voor de toegang tot deze service zijn vaak gunstiger dan die bij het verkrijgen van alleen de wettelijke garantie.

Let u erop:
In de regel is de fabrikant, of een speciaal voor deze producten door de fabrikant aangewezen servicebedrijf, uw aanspreekpartner voor deze service en niet de verkoper. De afhandeling van garantie verloopt in deze gevallen dan ook direct via de fabrikant of het servicebedrijf. Meer informatie over fabrieksgarantie vindt u in onze aanwijzingen voor directe service van fabrikanten. Door de afhandeling van de garantieclaim direct via de fabrikant te laten verlopen verkort u de tijd dat u uw product moet missen vaak aanzienlijk.

Enkele fabrikanten bieden een fabrieksgarantie die langer is dan de wettelijke garantieperiode. Indien gewenst kunnen wij de afhandeling van een beroep op de fabrieksgarantie van u overnemen. Mocht u van deze mogelijkheid gebruik willen maken, neem dan contact op met onze klantenservice.